piątek, 21 listopada 2014

Stopka do podwijania - jak używać?


Stopka do podwijania to bardzo przydatne akcesorium, które znaaacznie ułatwia i przyspiesza wykończenie uszytku. Jak okiełznać to ustrojstwo pokazałam na przykładzie jednego z najtrudniejszych do wykończenia materiałów - czyli śliskiej podszewce.

Zdaję sobie sprawę, że mój sposób jest inny od tego jaki wymyśliła sobie firma, która je wyprodukowała, ale tą metodą stopka podwija mi szybko i równo - a o to chodzi prawda? :) 

Filmik przedstawia 
- jak zacząć szycie przy użyciu stopki, 
- co zrobić aby stopka ładnie i równo podwijała,
- oraz jak zakończyć szycie w przypadku szycia na około/po zamkniętym obwodzie?

PS. Wybaczcie nierówne zakończenie ściegu - późno już było ;)


A gdyby dla kogoś nie wszystko na filmiku było jasne to może jeszcze zerknąć poniżej.

1. Podwiń brzeg materiału 2 razy - MNIEJ WIĘCEJ na taką szerokość na jaką podwija stopka 
2. Przypnij podwinięcie szpilkami w dwóch miejscach (tak aby pomiędzy szpilki swobodnie zmieściła się stopka)
3. Włóż podwinięty materiał na 'języczek' stopki, opuść stopkę, wbij igłę, zabierz szpilkę i zabezpiecz ścieg ściegiem powrotnym. Wyciągnij drugą szpilkę i szyj podwijając materiał jak na początku - nie musi być idealnie równo, stopka sama skoryguje szerokość.
4. Szyjąc po zamkniętym obwodzie (np. podwijając zszytą już podszewkę spódnicy) zatrzymaj szycie kilka cm przed szwem początkowym, wbij igłę aby materiał się nie przemieścił, unieś stopkę i delikatnie zdejmij materiał z 'języczka' stopki - podkładając go pod spód. Opuść stopkę i doszyj do końca stabilnie trzymając materiał aby się nie przesunął tak jak mi :/

6 komentarzy:

  1. Pomocny filmik! Mam taką stopkę, ale wogóle jej nie używałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przejrzysta instrukcja. Na pewno skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super filmik :) używam tej stopki i bardzo ją sobie chwalę

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega pomocne! Miałam tą stopkę w zestawie, ale nigdy z niej nie korzystałam. Teraz na pewno zmierzę się z tym wyzwaniem :D

    OdpowiedzUsuń

"Pozostawić coś po sobie,
Zapewniając dalszy byt.
By cię wiecznie pamiętano,
By nie mówił ktoś żeś tylko był."