sobota, 1 czerwca 2013

Spódnica - jak wszyć kieszenie ( tutorial dla laików )

Spódnica na gumce. Uszyta z elastycznego materiału. Tutorial dla tych co jeszcze nie mieli okazji wszywać kieszeni. Osoby znające ten temat proszone są o zerknięcie tylko na pierwsze zdjęcie :) 



Wycinamy z materiału:
przód i tył spódnicy – u mnie rozm.36 – dwa prostokąty o wymiarach 60cm x 36cm


kieszenie- mniejsza część i większa część – taki zestaw wycinamy dwa razy, tak aby były symetryczne.


Mniejsze części kieszeni przykładamy prawą stroną do prawej strony spódnicy.



Przyszpilamy.



Przeszywamy brzeg kieszeni (Ja przeszyłam zygzakiem ponieważ szyję z elastycznego materiału i chcę aby wlot kieszeni również był w miarę elastyczny)



Teraz wywracamy kieszeń na drugą stronę, tak aby lewa strona przodu spódnicy przylegała do lewej strony kieszeni:





I stebnujemy przy samym brzegu:





Widok od spodu:



Teraz bierzemy większe części kieszeni.



Przykładamy tak jak na poniższym zdjęciu tj. prawą stroną do prawej.



Przyszpilamy i zszywamy zaznaczone brzegi kieszeni:



Po zszyciu otrzymujemy prostokąt – o identycznych wymiarach co tył spódnicy.
Przykładamy tył spódnicy do przedniej części – prawą stroną do prawej. 
Przyszpilamy.



I tu widok z drugiej strony. (warto zwrócić uwagę na dokładne przyszpilenie miejsc w których zszywamy jednocześnie przód, tył i kieszenie). Zszywamy brzegi spódnicy.



Rozprasowujemy szwy boczne. Odwracamy na prawą stronę. 
Przed wszyciem gumki trzeba jeszcze przyszyć górną część kieszeni z przodem spódnicy (zaznaczone szpilkami)  - można tylko przyfastrygować.




Mój sposób na zszycie i wszycie gumy. Ucinamy odpowiedniej długości gumę.



W maszynie ustawiamy na ścieg zygzak- najszerszy:




Natomiast długość ściegu ustawiamy na bardzo mały (u mnie 0,5)



Gumę kładziemy w ten sposób, aby jej brzegi stykały się – ale nie zachodziły na siebie (dzięki temu szew będzie płaski i nie będzie nas uwierał). Szyjemy zygzakiem łapiąc oba brzegi gumy.



Ja przeszywam 2 razy (do przodu i na wstecznym :) )



Na spódnicy i na gumie zaznaczam po tyle samo punktów, które później łączę szpilkami. Przyszywam zygzakiem naciągając gumę.


Pozostaje już tylko podłożyć dolny brzeg.





19 komentarzy:

  1. Fajna instrukcja. Jedyne do czego się "doczepię" to rozmiar zdjęć. Są za duże i przez to wolno się ładują. Z tego co wiem, zdjęcia do 800 pixeli x 800 pixeli nie pożerają dostępnej przestrzeni na bloggerze i przy okazji szybciej się ładują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dobrze, że piszesz :) Nie wiedziałam, u mnie ładują się bardzo szybko. Będę wstawiać mniejsze.

      Usuń
  2. Ooo, super, dla mnie bardzo przydatny tutorial, nie wszywałam jeszcze kieszeni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tutek, bardzo przydatny! Dziękuję :-) Co to za czarodziejska maszyna, że tak ładnie szyje elastyczne materiały zwykłym zygzakiem???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to bardziej kwestia materiału niż maszyny :) bo przy szyciu innej tkaniny - jeszcze bardziej elastycznej już przepuszczała ściegi.

      Usuń
  4. Spódnice, spodnie, czy nawet sukienki koniecznie muszą mieć kieszenie!!!! No z wyjątkiem jakichś bardzo opinających ciało fasonów:P Ale to taka wygoda, nie muszę mieć ze sobą torebki żeby mieć przy sobie telefon czy chusteczki higieniczne. Nooo i spódniczkę fajną zmajstrowałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydownie popieram wszywanie kieszeni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna spódnica i samouczek świetny. Bardzo czytelnie pokazałeś jak wszyć gumę żeby była ładnie i równo zmarszczona! Pozdrawiam :DD

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze widzieć tak prosto wytłumaczone szycie kieszeni. W KAŻDEJ szytej przeze mnie sukience brakuje mi tego, ale wciąż się migam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry samouczek :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę Ci powiedzieć, że to co najbardziej mnie kręci w szyciu to kieszenie właśnie! Takie łatwe a takie efekty czytaj można rękę wsadzić do środka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Super tutorial, wstyd się przyznać, ale jeszcze nie wszywałam kieszeni:) Teraz będę mieć dobrą ściągę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Noszę się z letnią spódniczką, taką właśnie lekko marszczoną (boszzz.. któryś tam w kolejce ciuch, kiedy ja to uszyję, cała tona zimowo-jesiennych materiałów przeszła na następny rok, bo ani się nie obejrzałam, a już wiosssssna!), z Twoim tutorialem mogę ją wzbogacić o obowiązkowe dla mnie kieszonki. Super, dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy ma tak z szyciowymi planami, ile to ja już miałam uszyć to nie spamiętałby nikt, trzeba zapisywać :)

      Usuń
  12. Bardzo jasny opis! Zastanawiałam się jak zrobić by gumka była ładnie zszyta, od teraz będę wszywała gumkę twoją metodą czyli najpierw zszyję ją zygzakiem. SUper! dzięki

    szyciowaprzygoda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

"Pozostawić coś po sobie,
Zapewniając dalszy byt.
By cię wiecznie pamiętano,
By nie mówił ktoś żeś tylko był."